För att hålla ångan uppe under ett träningspass

Som jag tidigare berättat så är det musiken som gör att jag orkar hålla igång under ett träningspass. Är jag på gymmet och musiken är långsam och enformig, ja, då kan man vara säker på att även jag är rätt så långsam i vändningarna och går till omklädningsrummet tidigare än vad jag bestämt. Men om musiken är pulserande och man riktigt känner hur den strömmar genom kroppen, ja, då kan ni vara säkra på att jag också håller igång och är genomsvettig efter passet. Musik är för mig a och o. Det är säkert också på grund av det som jag fastnat för zumban. Jag tyckte om att vara ute på dansgolven på klubbarna i yngre dagar, och nu blir det ju inte så mycket av det längre, så jag får liksom min dos av dans och hitmusic genom zumban. Sen gäller det också att faktiskt bestämma sig för att man skall köra fullt ut under ett träningspass, det får inte vara något velande tillåtet i tankarna. Lyckas man styra sina tankar, så lyckas man också kontrollera sin träning bättre. Det lönar sig alltid att tänka positivt om sig själv: ge dig själv uppmuntrande tankar så som ”duktigt Maria, du kämpar på bra, fortsätt i samma stil!” istället för att tänka negativt om dig själv. Tittar du på dig själv i spegeln under träningspasset, så fokusera alltid på det du tycker är vackert hos dig själv istället för att stirra dig blind på feta lår eller något i den stilen. Säg till dig själv att kämpa! Och så tycker jag att du skall känna efter i kroppen hur det känns efter ett träningspass, känner du dig starkare efter en tid, är det ju den bästa investering du kan göra!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *